Ännu djupare in

Publicerad 26 februari 2018 | Nyhetsbrevsartikel

Det är enormt glädjande att ”missionstrycket” hålls igång lika stark gentemot Guineas härliga befolkning! Redan nu den 3-16 mars reser Andreas Holm och jag, Daniel Smenes till Guinea för att ta delta i ett väldigt spännande och viktigt arbete framöver. Tänk att få vara med och skriva historia bland de onådda! En historia där himlen står på tå i glädje över att nya folkslag nås med budskapet om en STOR frälsning i Jesus Kristus. Ja, den glädjen tycker jag att alla skulle få uppleva genom att vara delaktiga i detta: 

1) Be för förberedelsen av maj månads missionsresa med våra Pionjärer

Under vår missionsresa i mars ska vi förbereda Pionjärklassens senare missionsresa i maj, ut på några öar utanför huvudstaden Conakry i Guinea. Andreas kommer därför resa ner några dagar tidigare för att ta sig ut med vår koordinator på dessa öar så att allt är klart när missionsteamet sedan kommer. En bra förberedelse är helt avgörande för att satsningen i maj ska bli så bra som möjligt.

2) Be för vår framtida strategi

Vi kommer att sitta ner i Guinea och planera in satsningar, riktade på att nå ännu djupare in på de mindre platserna och ut till byarna. Drömmen är att vi ska kunna vara ännu mer strategiska från början till slut. Vi har fått se så många nya församlingar startats under åren vi arbetat i Guinea. Men vi drömmer om ännu fler och på platser och bland folk där det ännu inte finns något kristet arbete! Vi ber om ledning hur vi ska gå vidare för få se detta ske. Vi drömmer om att få se Jesus bli lovprisad överallt bland de lokala onådda och att efterföljelsen av Jesus gör att man är ljus och salt i sin värld och vardag. Det är fortfarande flera folkslag som är helt onådda av evangeliet i Guinea, och dessa vill vi nu nå! Var med och be speciellt om att Gud får resa upp och sända fler lokala församlingsplanterare och pastorer till dessa små onådda platser.

3) Be om genombrott för evangeliet på de bortglömda platserna

Under denna missionsresa ska vi ta oss in på stigar och avkrokar där evangeliet inte har förkunnats. I skrivande stund planeras det i bön, i hjärta och tanke för att kunna göra några mindre satsningar i dessa byar. Detta om något är pionjärarbete. Vi är otroligt förväntansfulla till vad den Helige Ande har förberett för oss och inte minst för dem vi kommer att få träffa.Det som brinner i våra hjärtan de här dagarna innan utresan är: ”Ty vårt evangelium kom till er inte bara i ord utan i kraft och den Helige Ande och gav full visshet. Ni vet ju hur vi uppträdde bland er och vad vi gjorde för er.” 1.Tess.1:5

Evangeliet är explosivt, ja det är Guds kraft till frälsning! Vi står tillsammans i ett fantastiskt arbete där nya människor nås, församlingar planteras och Guds rike etableras på plats efter plats.

4) Be för ekonomi till att köpa in 2000 ”fulani” biblar

Vår käre koordinator Oury brinner för att dela ut 2000 Nya Testamenten på fulani-språket. Det är en satsning som kommer att styrka både nya troende och vara ett redskap till att nå dem som aldrig fått höra eller läsa Guds Ord på sitt eget modersmål. Vi upplever en tydlig Guds maning att möta detta behov och ser hur detta kommer stärka vår satsning bland de minst nådda. Vill du vara med och möjliggöra detta med en större eller mindre gåva? För 100 kr kan du ge 5 personer tillgång till Guds ord. För 500 kr kan vi dela ut 25 stycken Nya Testamenten och för 1000 kr kan vi ge 50 personer Guds ord på deras eget språk.

Vi är så glada, så priviligierade, ja, så tacksamma för att vi kan stå tillsammans i att bärga in skörden i Jesu namn!

/ Daniel Smenes, evangelist

Läs vidare

De senaste inläggen

Fler inlägg