gumlogo

Så att mitt hus blir fullt

Vårt uppdrag är att nå ut med budskapet om Guds kärlek
genom Jesus Kristus till de som ännu inte känner honom.

Tänkvärt från Nyhetsbrevet:

Efter sju år är det dags för Gouécké

När jag fick höra namnet på staden jag nu åker till så tänkte jag, har vi inte haft en kampanj där tidigare? Så jag sökte på datorn och hittade en poster för en kampanj i den staden. Den kampanjen skulle min fru Lina ha haft. Men den resan blev det inte Gouécke utan en annan stad. Detta pga att man lokalt av lite olika anledningar inte upplevde att Gouécke var redo för kampanj.

Men nu sju år senare är det alltså dags för kampanj. Ibland kan vi slentrianmässigt slänga oss med ord som “allting har sin tid…” (Predikare 3:1) och “Vinden blåser dit den vill” (Joh 3:8) när vi inte alltid har koll på saker. Men jag tror verkligen att dessa ord passar in här. Det är tid och Anden manar oss att gå.

I detta nyhetsbrev kan du läsa om de fantastiska veckor Lina med team hade i Yende-Millimou och vad Gud gjorde där. Dessa berättelser gör mig så spänd på att få se vad Gud vill göra i Gouécké. I Guinea är majoriteten muslimer och man har precis haft bönemånaden ramadan där man fastar och ber. Under ramadan brukar Jesus ofta uppenbara sig för människor i den muslimska världen, inte minst under det man kallar “kraftens natt”. Min bön har under hela ramadan varit att Gud ska uppenbara dig för folket i Gouécké! Jag tror verkligen att Gud har förberett hjärtan. Jag är så glad att kunna återkomma till Guinea efter många år.

Nu måste evangeliet ut till Guécké. Mycket är på plats i arbetet i Guinea men ljudutrustningen börjar ge med sig. Efter många år och många kampanjkvällar för vårt kära ljudsystem är det dags att uppdatera och ersätta stora delar av det. Detta medför lite extra kostnader denna resa. För den som skaffat sig en bra stereo eller hörlurar vet vad bra ljud kan göra. Men här handlar det inte i första hand om att ljudet ska vara behagligt eller “maffigt” utan att det ska bära evangeliet till alla som besöker våra kampanjer. Detta så att evangeliet sedan kan landa i hjärtan, förvandla individer, familjer och hela städer.

Visst vill du vara med och bidra till att Guinea blir nått med evangeliet. Varje krona bär evangeliet till dem. Dina hundralappar kan ropa ut evangeliet, dina tusenlappar kan få bli en megafon.

Andreas Cucca

Andreas Cucca

april 2024

vartuppdrag

Inspiration för
vårt uppdrag

Den lilla skriften ”Inspiration för vårt uppdrag”, skriven av Katarina Klaar, är en injektion av passion och entusiasm för uppdraget Gud har gett oss som tror. Den är frukten av många år av vandring med den främste själavinnaren av dem alla – Jesus(!) och den trons lydnad som kommer av en nära relation med Honom.

Jonas Andersson
Missionsdirektor
Gå ut mission

Håll dig uppdaterad

Ta del av gratis nyhetsbrev tryckt och digitalt

Följ med i vårt nyhetsflöde och läs inspirerande rapporter om vad Gud gör genom vårt arbete och var med aktivt i att be för genombrott. Nyhetsbrevet kommer ut varje månad. Som prenumerant kan du läsa Nyhetsbrevet antingen digitalt på vår hemsida eller om du hellre vill få ett tryckt Nyhetsbrev skickar vi det hem till din postlåda. För att bli digital prenumerant fyller du i dina kontaktuppgifter i fälten nedan. När detta är gjort är det bara att logga in för att komma till vårt arkiv med de senaste Nyhetsbreven. Vill du prenumerera på det tryckta Nyhetsbrevet fyller du i formuläret nedan. Givetvis kan du välja båda alternativen.

Ja, jag vill skapa gratis konto för att läsa Gå ut missions Nyhetsbrev digitalt.

Ja, jag vill få Gå ut missions tryckta Nyhetsbrev hemskickat varje månad.

© 2023 All Rights Reserved Gå Ut Mission